12 Aralık 2013 Perşembe

TANTUNİ





Bir kaç ay önce  arkadaşlarımıza ziyaret gittiğimizde bize güzel bir tantuni ziyafet çekmişlerdi. Berna eşi Fatih'in ablasından almış tarifi (Mersinli oldukları için ) ve tarifi benimle de paylaştı. Geçenlerde ben de denedim biraz tarifi değiştirdim tadı daha güzel oldu diyemem ;) ama güzel oldu. Tantunide et önemli.Bir tantunicide sormuştum özellikle hangi eti kullandıklarını tranç kullandıklarını söylemişti.Evde biraz parça et vardı ( tranç mıydı bilmiyorum :)  eti öncelikle küçük parçalara böldüm , sonra üstüne çıkacak kadar suyla düdüklüde yumuşayana kadar pişirdim daha sonra (burada kuyruk yağı kullanılıyormuş özellikle ) ben biraz tereyağı ve zeytinyağı kullandım.Berna'nın tarifinde bu kısmı yoktu ben ekledim :) biber,domates,sarımsakla eti beraber kavurdum ( o yalnız yağla kavuruyor çok azda su ekliyor ) Yanına fırında patates ve diğer garnitürleri ekledim,Berna bize küçük sandviç ekmeklerle ikram etmişti ben lavaş ekmekle ikram ettim :)







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder