9 Aralık 2013 Pazartesi

DEFNE'DEN İNCİLER






Insan çocuğuyla ilgili herşeyi biriktirmek ve saklamak istiyor ,kendi çocukluğumuzdan yola çıkarsak çocukken,gençken anneme , babama veya bebekliğime şahit olmuş insanlara çok sorardım " nasıl bir bebektim,neler derdim vs" ya da çocukluğuma dair enstantaneleri dinlemek hoşuma giderdi.Şimdi ki çocuklar bizim çocukluğumuza göre daha şanslılar elbette mesela bebekliğime dair elimde hiç resim yok , (annem olan resimlerimizin çoğunluğunu hep uzakta olan kardeşlerine,tanıdıklarına gönderdiği için ) ama şimdiki çocukların daha anne karnında resimleri bile var.Çok takıntılı olmamakla beraber bu tür şeylere özen gösteriyorum.Bu arada söylediği sözler ,espriler vs gibi durumları bilgisayara hep kaydediyordum. Geçen sene bilgisayara format attırmak için verdiğimizde resimler ve bu belgeler komple gitti.Önceliğim resimler olduğu için çok üzülmüştüm.Neyse ki resimleri %5 gibi bir zayiatla kurtarabildik.Ama Defne'yle ilgili yazdıklarıma ulaşmadım maalesef , sosyal paylaşım sitesinde bazen bu şekilde paylaşırdım ,onları topladım ve  aklıma gelenleri yazmaya çalıştım,şu anda beş yaşında işte Defne'nin o güzel dünyasına ait algılamalarla ifade ettiği sözleri .....


05.12.2009-Defne pek anlaşılmayan kelimeler söylüyor ama özellikle söylediği bir kelime var Bitte     ilk başlarda bitti mi demek istiyor diye düşündüm sonra bana sesleniyor galiba dedim bu düşüncemde bir arkadaşımın da farketmesiyle haklı çıktım.Uzun bir süre Meltem anlamına gelen BITTE dedi.....

-----İlk üç kelimelik cümlesi "Baba işe ditti "

01.05.2010-Defne'ye bebekliğinden itibaren hep kucağımda uyuttum,uyutmaya çalışırken ninni söylerdim,hep huzur içinde uyudu söylediğim ninnilerle.Kucağımda yine uyuturken o sırada eşimle konuşuyordum, (bazen konuşmam da işe yarardı) sonra Defne'nin birşeyler mırıldandığını farkettim her zaman söylediğim ninniyi söylüyordu "annem annem güzel annem meni al kucağınaaaaa,ninniler süle manaaaaaa"

11.02.2011-Defne anne işe gitsin mi? "Men de işe gidecem"

15.02.2011-Yemekte hamsi tava yapmıştım Defne tabağını önüne çekti "mmm balık ben balık çok severim" "balıklar da seni çok seviyor Defne "dedim,yüzüme muzip muzip bakıp "Komik anne ,  hiç balıklar insan sever mi ?"

15.03.2011-Iki yaş sendromu;  Hadi gel altını değiştirelim dediğimde " hayır hadimem..."  Yeter artık Defne  "banane yeteymem "

04.04.2011-"Anne büyüyünce ben doktor olcam" "ne doktoru olacaksın Defne " "çocuk doktoru olcam, çocukları muamme edecem"

27.06.2011-" Defne'ciğim bana yastığı verir misin ?" verdi "tank you very much"dedim. "Anne öyle tukudu maç deme,teşekkür ederim de "

30.07.2011-Bir genelleme ; Babalar gazete okur,anneler kipat

01.10.201-Elif Şafağ'ın İskender isimli kitabını okuyorum , Defne yanıma geldi ve resimi göstererek bu kitabın kapağında Elif Şafak erkek kılığında ya" anne bu abi mi abla mı ? " diye sordu  ben de erkek kılığında olduğu için " abi" dedim,yüzüme baktı inanmayan gözlerle  "Hayır abi değil bu ablaaaaa"
          
18.10.2011-Deli gibi dansedip birden durdu " ne oldu Defne ? " dedim " anne şarjım bitti "

 20.11.2011-Ali dedesiyle oynamak için arıyor "Ali,Ali neredesin ?"

05.01.2012- Albümlere bakıyor hep aynı resimlere baktığı halde bugün hamileliği merak ediyor ben de O'nun anlayacağı şekilde anlatıyorum, karnımda nasıl durduğunu vs.Bunun üzerine"Anne ben senin karnındayken elim kalbine değiyor muydu ?"

27.05.2012-Büyükçekmece sahiline gidiyoruz ve Defne arkadan şöyle diyor"üç tane çekmece var Büyükçekmece,ortancaçekmece, Küçükçekmece "

26.06.2012-Ablam yurtdışında çektirdiği resimlere bakıyor Defne'yle beraber resimlerde tesadüfen arkada çıkan zenci insanlar var Defne "Ayşe teyze bu adamlar neden gıpgri ?"

12.07.2012-Annemle ablam sohbet ediyorlar,annem eşimin kuzeninin eşinin ismini bir türlü hatırlamıyor , Müberra Defne'ye soruyorlar "haaaa anneanne sen hibiba yı soruyorsun"

30.06.2012-Sabah erken kalkmış yanıma geldi "anne hadi kalk sabah oldu" biraz daha uyumak istiyorum ama Defne vazgeçmiyor "anne hadi kalk sabah oldu bak gökyüzü mavi lacivert değil ki "

22.01.2013-Kardeşi yeni doğmuş (7 günlük kadar ) evde bir sürü çikolata var Defne çikolata yemek istediği için beni de ikna etmeye çalışıyor "anne çikolata yiyelim mi ? Sen de yer misin? bence ye anne ye ki kardeşim çikolatalı süt içsin "

Ağustos 2013 -Okuldan arkadaşı Mert Şahin'e bahardan beri aşık olduğunu söylüyor  ,bir gün oyuncak laptopunu kucağına aldı ve kendi kendine konuşmaya başladı "mmmm bakayım aşkım Mert Şahinden nektup gelmiş mi? Mmm gelmiş dur ben de yazayım.Canım aşkım Mert Şahin beni üzmeden bana beyaz çiçekler al , güzel bir gelinlik al ve benimle evlen lütfen "

05.09.2013-Dışarı gitmek istiyor bunun için benimle hiç susmadan konuşuyor "anne dışarı çıkalım Parka gidelim ya da bahçeye gidelim anne ne dersin evet evet bahçeye gidelim ama hangi bahçeye
gidelim ha anne hangi bahçeye gidelim " ben de espri yapmak için "Dolmabahçe'ye gidelim " dedim "ama anne olmaz ki Dolmabahçe Atatürk'ün Bahçesi "

20.11.2013-"Anne ben abla olmayı hiç sevmedim sen kardeşimi karnına geri koy bana abi veya abla getir"







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder