17 Aralık 2013 Salı

KARA KEDI AK KEDİ





 Emir Kustirica'nın sevdiğim filmlerindendir Kara Kedi Akkedi .Filmden ziyade filmin isminin çağrıştırdıklarıyla ilgileniyorum şu anda .İnsan belirli bir yaşa gelince hayatındaki insanları bazen eleme ihtiyacı hisseder.Kimi zaman  bir arkadaşındır,kimi zaman mesai arkadaşın,kimi zamanda akraban olabiliyor maalesef ...Maalesef diyorum çünkü ilişkileri idare edebilme,empati yapabilmek, karşılıklı anlayış bu kadar zor olmasa gerek.Aslında elediğiniz insanlar bir zamanlar sevdiğiniz insanlardır .Elbette nefret değil hissedilen (kendi adıma söylüyorum ) ama birşeyler bitip tükenince ne yapsanız da hayatınızda bir daha görmek istemiyorsunuz ve ne dese ne yapsa karşılıklı tahammül sınırlarını zorlar hale geliyorsunuz.İnsanlar topyekün kötü veya topyekun iyi olamaz.Ama aslolan bir şey var ki karşınızdaki sözde Olgun insan tavrıyla size karşı haddini aşmaya başladığında dur demeye başlıyorsunuz.Her insanın bir bam teli vardır mutlaka sanırım benim en büyük hassasiyetim bu, karşımdaki insanlara karşı haddimi bilmeye dikkat ediyorum aşıyorsam da bunu bilerek yapmadığımdan eminim buna rağmen karşımdaki insanların hadsizliğini asla bağışlamıyorum.Mesela benzer durumları yaşarken karşınızdaki insanın kendi durumunu çok doğal birşeymiş gibi lanse edip sizin durumunuzu ahkam keserek yargılaması ne kadar doğrudur?Kendi kafasına göre durumları yorumlayıp sizinle ilişkisini hep rövanş alma durumuna getiren bir insanın olgunluğuna ne kadar güvenebilirsiniz.Bu insanın sözsel olarak ben olgunum,hatalarımı kabul ederim demesi öyle olduğu anlamına gelmez.Size etik dışı espriler yaparken gösterdiğiniz tepkiyi çok alıngansın diye yaftalamak Olgun insanın yapacağı bir şey değildir.Böyle diyerek yaptığı aşağılamaları mübahlaştırdığını zanneder , kendi algılarınızda bir sorun olduğunu düşünürsünüz oysa yanınızda olan insanlar da ne hikmetse aynı şeyi algılamışlardır. Hatalarını kabul eden insan özür dilemesini bilir değil mi? Ama ne hikmetse yine bu insan bırakın sizi hayatında hiç kimseden özür dilememiştir.Şimdi bu insanın ben hatalarımı kabul ediyorum demesi size ne kadar samimi gelir ? Şu bir gerçektir herkes kendince haklıdır,insan hangi tarafı dinlerse O'na hak verir mutlaka.Iki tarafı dinlediğinizde ise şöyle dersiniz iki tarafında haklı olduğu taraflar var.Bunun anlamı şudur o anda iki tarafın da birbirine objektif ve sağduyulu yaklaşmadığını gösterir.Bu karşılıklı empati yapılmadığını ortaya koyar,karşınızdaki insanın incinmişliklerini görmezden geldiğinizi gösterir çünkü kendinizle o kadar meşgulsünüzdür ki isteseniz de göremezsiniz zaten.Elbette seviye düşmüş noktaya gelir o saatten sonra karşılıklı olarak yaşadığınız tüm güzel olayları hiçe sayarak bir daha görmek istemiyorsunuz.
    Kara kedi ak kedi aslında içimizde, hangisi daha çok konuşuyorsa o kazanıyor.....










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder