27 Aralık 2013 Cuma

EL YAPIMI ELBISE 2

   Çocukluğumda annemin bize hazırladığı elbiseleri çok severek giyindim.Büyük çoğunluğu hala aklımda.Bermuda pantolonlar,aşırmalı elbiseler,sutaşı dikilmiş şortlar,başharfimizle ördüğü kapişonlu kabanlar,çizgi film karakterli (çakmaktaşlar) elbiseler,basenden fırfırlı elbiseler.Özellikle bir küçük kardeşimle ,bana aynı elbiseleri dikerdi.İkiz gibi giyinirdik.
     Bir atasözü var bizde "bir kızın hiçbirşeyi benzemese bir kaşık tuz dökmesi annesine benzer" Elbette psikolojide de bir gerçektir çocuklar ebeveynlerini kopyalarlar.Bunlardan dolayı sanırım hazır alması çok kolayken emek vererek birşeyler hazırlamak hoşuma gidiyor.Kızımın okulda yılbaşı partisi olduğunu duyunca alelacele bir elbise diktim.Elbise bittiğinde gece üçtü :) . Çünkü elde diktiğim için  bu kadar uzun sürdü.En yakın zamanda bir dikiş makinası almalıyım.
      Robadan bir elbise ,yaka kısmından tığla örerek başladım , belli bir kısmından sonra şişle örmeye devam edip Roba kısmında kestim.

    Üstüne dikeceğim kumaş ince olduğu için altına  penye bir kumaşdan astar diktim.

Desenli kumaşı kenarlarını diktikten sonra büzdürerek astarlı kısımın üstüne gelecek şekilde diktim. Bu arada örgü olan kısmın üst tarafı delikli olduğu için alttan altına penye kumaşdan kalan parçasıyla atlet de diktim.En üst kısmındaki delikli bölüme aynı iple bürgülü ip yapıp geçtim.Uygun düğme bulmakta zorlanınca imdadıma kızımın oynadığı boncuklar yetişti :) Onları da arkaya dikince elbisemiz bitmiş oldu...


 

1 yorum: