30 Ekim 2014 Perşembe

KIZ ÇOCUKLARI İÇİN ÖRGÜ ETEK BERE VE ATKI


   Defne Çınar Cem'e ördüğüm süeteri görünce " bana neden örmüyorsun? " dedi. Bunun üzerine O'na  üç parça örgü yaptım. Özellikle eteğini çok sevdi. Eteği bel kısmından başladım. 108 ilmek başladım. Üç sıra ördükten sonra tam (52. İlmekte) 4 tane kestim. Bu 4 ilmeği içinden kurdele geçirmek için kestim. 4 sıra ördükten sonra ikiye katlayacağım için bir sıra haraşo ördüm. Ikinci kısmını da 7 sıra ördükten sonra ters devam ettim. Beli ikiye katlayacağım için. Sonra 26 ilmek ördükten sonra 1 arttırdım,1 ördüm ,tekrar 1 artırdım. Bu şekilde 4 kez yaptım. Misina şişle ördüğüm için belli bir genişliğe gelince hepsini birden örerek devam ettim. Ilmek sayısı 220 ye gelinceye kadar her dört sırada artırmaları yaparak devam ettim. Sonunda 4 sıra haraşo örüp kestim.
Bereyi de 44 ilmek başladım. Iki ters iki düz 12 sıra ördükten sonra düz devam ettim. Ilk sırada bir ördüm bir artırdım. Böylelikle ilmek sayısı 66 oldu. 15 sıra ördükten sonra son sıra 14 kalana kadar her sırada bir örüp,bir kestim. Atkısını da 10 ilmekle başladım belli bir uzunluğa eriştiğinde kestim.


















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder