16 Ekim 2014 Perşembe

BALKABAKLI BÖREK

Çıtır çıtır tatlı bir Börek yemek isterseniz deneyebilirsiniz. Çınar Cem  için aldığım balkabağı biraz fazla gelince börek yaparak değerlendireyim dedim.
-2 dilim balkabağı
-2 yemekaşığı toz şeker
- 1 tatlı kaşığı tarçın
-5-6 adet ezilmiş ceviz
-2 adet yufka
- 1 çay bardağı sıvıyağ
-1 yemek kaşığı un
- 1 tatlı kaşığı sirke
- biraz pudra şekeri

Balkabağını rendeledim , ceviz şeker ve tarçınla harmanladım. Sıvıyağ,un ve sirkeyi bir kapta karıştırdım. Yufkanın yarısına bir fırça yardımıyla Yağlı karışımdan sürüp diğer yarısını üstüne kapadım. Kapattığım kısmını da yağladıktan sonra Üçgen dilimlere ayırdım. İç harcından ekleyip sigara böreği gibi sardım. Üzerine yumurta sürmedim o şekilde fırına verdim. Üzeri kızarınca fırından çıkarıp biraz soğuduktan sonra üzerine pudra şekeri serptim. Afiyet olsun...







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder