19 Ekim 2014 Pazar

DUYGUSAL MELEKLER

  Duygusal vampirler isimli yazımı okuyanlar hatırlarlar hayatımda hayran olduğum insan tiplerinden bir nevi hayatımın meleklerinden bahsedeceğimi de belirtmişim. Sırası geldi bahsedeyim....

                                



ÇOCUKLAR -  Sanırım bir çok insanı hayata bağlayan,yaşam sevincidir çocuklar. Çocukları hayatım boyunca çok sevdim. Onların engin hayal dünyalarına şahit olmak çok mutlu ediyor beni. Çocuklar en iyi filozoflardır bu sözün doğruluğuna kaç kez şahit oldum kim bilir. Bir de büyüklerimizin söylediği bir söz vardı "çocuk olan eve şeytan girmez" girmiyor gerçekten . Çocuk olan eve şeytan da girmez şeytani fikirler de :) . Hayatımdaki meleklerin ilk sırasında yer alıyor çocuklar.

MERHAMETLI INSANLAR - Acımak başlı başına kötü ve küstah  bir kavramdır. Merhametten kastım acımak değil, kendinden farklı ve zor durumda olanı, kendinin yapabildiği ama o insanların yapamadıklarını anlamak ve ona göre davranabilmektir. Bundan dolayı çevresindeki insanlara merhametli ve hoşgörülü yaklaşan insanlar her zaman baştacım olmuştur.

ANLAYIŞLI INSANLAR - İlişkilerin tümündeki çatırdamalar empati yoksunluğundan kaynaklanıyor bu uzmanların da hemfikir olduğu bir durum. Tarafsız olan,objektif pencereden bakabilen, hırslarının esiri olmayan ve empati yapabilen insanlar da hem hayran olduğum hem de örnek aldığım insanlar olmuştur.

CÖMERT INSANLAR ; bu duygudan yoksun olan insanların salaklık diye yorumladığı duruma denir :) Cömertlik yalnız maddi anlamda değil manevi anlamda da kendini gösteren bir tavırdır. Sevgisini, zamanını,ilgisini ve sahip olduğu maddi manevi herşeyi cömertçe paylaşan insanların daha kazançlı olduklarını defalarca gözlemledim.Evrenin bir felsefesi var sadece kendine saklayıp biriktireni sevmiyor. Sizin de dikkatinizi çekmiştir mutlaka çevrenizi gözlemlediğinizde hayatlarındaki herşeyden kazanç beklentisi içinde olmayan insanların daha çok kazançlı olduklarını farketmişsinizdir.

ÖZGÜVENLI INSANLAR - Insanların çoğunun kavramlar konusunda çelişkili bilgilere sahip olması şaşırtıyor beni. Özgüvenli olmak ne buz gibi soğuk,kibirli olmak,ne de vurdumduymaz, kayıtsız olmaktır. Ayrıca bu her türlü yorum için geçerlidir ama "ben çok özgüvenliyim " diyen insanların maalesef özgüveni sıfır olan insanlar olduğunu da gözlemlemiş bulunmaktayım.(Artı not kendimi bu kategoriye koymuyorum ) Özgüvenli insanların hayatlarındaki insanlarla kolay kolay çatışmaya girmedikleri,içsel bir çatışma yaşamadıkları bir gerçektir bana göre. Açıkçası gözlemleyen bir insan olarak çok nadir karşılaştığım insan tipidir. Bundan dolayı çok değerli,Işıl Işıl meleklerdir benim için.

ÜSTÜN YETENEKLILER - Yaptıkları her işin hakkını veren becerikli insanlara hayranım. Ister hobisi olsun ister mesleği üstün beceri göstermek her insanın harcı değildir elbette. Bu yüzden mucitler,sanatçılar meslek erbabı ustası insanlara hayranım . Günlük yaşamda da karşıma çıkan pratik,becerikli,sanatçı ruhlu zanaatkar insanlara hayranım. Büyük bir özenmeyle söylüyorum ne mutlu onlara.

YAŞLI İNSANLAR- Yaşını,başını almış hayatın olgunluğunu (özellikle olgunluğunu) taşıyan tüm insanlar benim için çok kıymetlidir. Onlarla sohbet etmenin,yaşadıkları yılların izlerini sürmenin kıymetini biliyor ve çok değer veriyorum. Ayrıca kılavuzu çocuklar ve yaşlılar olmalı insanın.


Daha çok meleğim vardır elbette önem sırasına koyunca bunlar geldi aklıma,meleklerimiz hiç eksilmesin yaşamımızdan....
 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder