13 Ocak 2014 Pazartesi

NİŞASTALI EKMEK

      Evde ekmek yaparken unu özellikle tam buğday unu tercih ediyorum ama evde bir paket buğday nişastası kalınca bu hafta yapacağım ekmeği nişastalı yapmaya karar verdim.
2 su bardağı ılık süt
1 paket kuru maya
1 çay kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1 paket buğday nişastası (200 gr)
Aldığı kadar un
Üzeri için
2 yumurta sarısı (beyazlarını atmadım beze yapacağım)
Biraz susam ve çörek otu

Sütün içine şeker ve mayayı karıştırıp 10 dk.bekledim,sonra tuzu,nişastayı,unu karıştırıp bir süre yoğurdum.Cam bir kâseye alıp üzerine stres film geçip dinlenmeye aldım.Ben bu işlemi geceden yaptım.Sabah ilk işim hamura bakmak oldu.Güzelce kabarmıştı, hamuru ikiye bölüp elimle önce yoğurup sonra pide şeklinde tepsiye koydum.Üzerine yumurta sarılarını sürdüm ve susam çörek otu serptim Üzerlerine kuru bir bez örtüp 1 saat o şekilde yine dinlenmeye bıraktım.Tepsiyi fırına vermeden 10 dk.kadar önce fırını en yüksek ısıda açtım.Sonra üzeri kızarıncaya kadar pişirdim...


AFIYET OLSUN


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder