24 Ocak 2014 Cuma

AYVA REÇELI

   Evde olduğum süre içinde bir şeyler yapmak hoşuma gidiyor.Ayvayı oldum olası sevdim,reçelini ise ayrı seviyorum.Hem çocuklar için,hem de elimizden geldiğince doğal beslenmek adına ayva reçeli de yapıyorum ara sıra.İşte tarifim...
-3 adet küçük boy ayva ( alışveriş yaparken en dikkat ettiğim şey ne alırsam alayım küçük boylarını tercih ediyorum.)
-1.5 su bardağı toz şeker
- Bir dal tarçın kabuğu
-3-4 adet karanfil
-3-4 adet ayva çekirdeği
-1 yemek kaşığı limon rendesi.(limonları artık derin dondurucuda saklıyorum,nereye lazımsa (donmuş haliyle) rendeleyerek katıyorum.Normalde limon kabuğu rendesini hemen hemen tüm yemeklere katıyordum,bu şekilde daha çabuk ve pratik oluyor .Çok sağlıklı olduğunu okumuştum, trendi ben de uyguluyorum.)

Ayvaların kabuğunu soyup küp küp doğradım,üzerine gelecek kadar su döküp kokusu çıkana kadar kaynattım,sonra üzerine şekeri döktüm,sonra diğer malzemelerin hepsini ekleyip kısık ateş 40 dakika kadar pişmeye bıraktım,tadı kokusu ve rengi güzel oldu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder