13 Ocak 2014 Pazartesi

BEBEKLER İÇİN KAHVALTI

   Kızımın bebeklik zamanlarında hazırladığım meşhur kahvaltısını şimdi oğluma da yapıyorum. Meşhur dedim çünkü tanıdığım herkes bu kahvaltının tarifini almıştır benden :) .Elbette tek başıma bulmadım bu tarifi  biraz doktorumdan,biraz çevremdeki tecrübeli annelerden, biraz da kendi katkımla hazırladığım bir kahvaltı.

Tekdüze olmaması açısından her gün değişik malzemeler katarak yapıyorum.Ama kahvaltının olmazsa olmazları
-Yumurta sarısı
-1 tatlı kaşığı labne veya tuzsuz peynir
-1 tatlı kaşığı pastorize tereyağı
- 1 tane ceviz
- istediğiniz ölçüde formula süt

Belli zamanlarda değiştirerek eklediğim malzemeler de şöyle
-hoşaf şeklinde içme suyuna kaynatılmış gün kurusu ( kayısı kurusu) veya Kuru üzüm veya erik kurusu
-pekmez-tahin veya  ev yapımı reçel (reçeli içinde şeker olduğu için daha az tercih ediyorum)
-Tahıllı kaşık maması veya bebekler için etimek veya tam Tahıllı ekmek içi

Malzemeleri çatalla eziyorum,cevizi havanda döverek hazırlıyorum.Normalde bebeklere 1 yaşına kadar bu şekilde kahvaltı veriliyor.Ama kızımda 1 yaşından sonra hafta bir-iki kez verdim yine.Oğluma da aynı şekilde ara ara vermeyi düşünüyorum yine :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder