25 Ocak 2014 Cumartesi

YALANCI SU BÖREĞI

Su böreğini  sevmeyen var mıdır bilmem ama ben çok severim.Annem çok güzel yapar su böreğini ama hem çok kalorili olmasından,hem de meşakkatli olmasından dolayı özel günlerde nadiren yapıyor.Yıllar önce tanıdığım bir aşçıdan yalancı su böreği tarifi almıştım.Ama tarifi kaybettim. Yalnızca bol yumurta kullandığımı hatırlıyorum :) .Oğlumun doğum gününde bu börekten yapmak istedim ama internette benzer tarif bulamadım.Değişik bir tarif bulunca bunu denemeye karar verdim.Gerçeği ve bir önceki tarif kadar olmasa da fena olmadı denenebilir.

Malzemeler
2 adet yufka
2 yumurta
2 su bardağı süt
1 çay bardağı sıvıyağ
2 yemek kaşığı tereyağı
1 paket kelebek makarna ( ben fiyonk kullandım aslında penne bile olabilir )
Peynir ve maydanoz

Öncelikle makarnayı haşlayıp süzdükten sonra ayrı bir kapta  peynir,maydanoz,tereyağıyla makarnayı karıştırıyoruz.Yine ayrı bir kapta sütü,sıvı yağı ve yumurtayı karıştırıyoruz.Bir tepsiyi yağladıktan sonra yufkanın birini kenarlardan taşacak şekilde tepsiye seriyoruz,sıvı karışımdan biraz gezdiriyoruz. Sonra diğer yufkayı ikiye bölüp yarısını tepsiye seriyoruz , biraz yağladıktan sonra makarnalı karışımın hepsini döküyoruz üzerini yağladıktan sonra kalan yarım yufkayla beraber tepsinin kenarlarında kalan yufkayı kapatıp kalan sıvı karışımın hepsini gezdirip fırına veriyoruz.Üzeri kızarana kadar pişiriyoruz,







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder