23 Ocak 2014 Perşembe

NAR

 Cennet meyvesi nar , böyle adlandırılır hep.En sevdiğim meyvedir.İkiye böldüğümüzde gördüğümüz manzara çoğu insanı etkilemiştir büyük ihtimalle.Rengi , kabuğunun içindeki dizaynı , tadı bunlardan dolayı benim bir numaralı meyvem oldu her zaman.Oğluma hamileliğimde akşamları yemek yiyemediğim için meyve yedim.Nar favori meyvemdi bu süre zarfında.Hiç üşenmeden her akşam nar temizledim kendime , eşim  bu çabama ve iştahıma hep gülerek yaklaştı :) .Nar çiçeği rengi de en sevdiğim renklerden biridir.

 Narın faydaları saymakla bitmez bildiklerimi paylaşayım
1-Hareketsiz yaşam sürenler için ideal bir meyve çünkü nar yağ yakıcı bir özelliğe sahip.
2-Yemeklerden sonra yenirse hazım için birebir...
3-Potasyum ve C vitamini içerdiğinden bağışıklık arttırıyor,bundan dolayı kış aylarında sıkça tüketilmesi tavsiye ediliyor.
4-Antioksidan içerdiğinden kanser riskini azaltan muhteşem bir meyve.Özellikle çekirdekleriyle beraber yenmesi tavsiye ediliyor .
5-Yağ yakıcı özelliğinden dolayı damarlardaki yağı parçalıyor bundan dolayı kalbin en büyük dostu.
6-Bir yolculuğumuz esnasında çok güzel bir yerde mola vermiştik.Inanılmaz güzel ve doğal meyve suları ve şurupları görmüştüm orada ,ekşi nar suyunun altında şöyle yazıyordu şekere iyi gelir.
7-Dişetlerini kuvvetlendiren özelliği de var.
8-Mide iltihabı ve ağızdaki yaralar için de inanılmaz faydalı.
9-Tansiyon hastaları için ideal bir meyve, çünkü tansiyonu dengeliyor.
10-İshale iyi gelir.
11-Kabuklarının nar suyuna oranla çok daha yararlı olduğu belirtiliyor.
12-Kan yapar.

Bunlar bildiklerim,bu mucizevi meyveyi hiç üşenmeden yemek gerek..Kabuklarını da atmadan kaynatarak içelim :)


BILMECELER
1-Benim bir tek başım var,ama binbir dişim var .Kabuğum yarılınca yüreğimden kan damlar.
2-Fini fini fincan,içi dolu mercan
3-Çarşıdan aldım bir tane eve geldim bin tane.


Bereket sembolü  olarak da görülen nar herkesin yaşamına bin bereket getirsin...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder