2 Nisan 2014 Çarşamba

ÖRGÜ SÜETER

      Örgü örmeyi çok seviyorum.Inanılmaz terapi etkisi oluyor,kadınlar alışverişi sever benim en sevdiğim alışveriş yerleri iplik ve hobi malzemeleri mağazaları,kırtasiyeler ve pazarlar.Dolayısıyla evde örgü malzemelerim fazlasıyla olduğu için mutlaka birşeyler örüyorum ve seviyorum.Bu modeli 2 sene kadar  önce kızıma bir panço örmeye çalıştım ama modeli bir dergiden aldığım örnek  yaşı kızımın yaşı ile aynı olduğu halde ön tarafını bitirdiğimde kızıma küçük geldiğini farkettim çok zor ve sabırla ördüğüm için değerlendirmek üzere kaldırdım.Geçenlerde elime aldım ve süeter tarzında değerlendireyim dedim bu kez  sizin de farkedeceğiniz gibi büyük geldi 2 yıl kadar sonra üzerine daha güzel olur diye düşünüyorum.
  

 

Ilk resim iki yılönce ördüğüm kısmı.Ben üç renk iplik kullandım siz daha fazla kullanabilirsiniz. Baktığım örneğin desensiz kısımları 5 renk kullanılmıştı.Ben ebruli iplik kullandım seçtiğim renklerle uyumlu olarak.Alt kısmından başlıyoruz.151 ilmek başladım.Ilk sırayı ters örebilirsiniz.Üç sıra düz sonra tekrar bir sıra ters ördüm.Bir sonraki sırada tam ortada bir ilmek (75 ilmek sağ taraf,75 ilmek sol taraf) ters ördüm.Bu bir ilmek bize verevli yapmak için yol gösterecek.Her ikinci sırada o ters ilmeğin yanlarından birer ilmek kesiyoruz.


Desenlerini de sırayla kurduktan sonra 90 sıra örüyoruz.Yakasına geldiğimizde 60 ilmek kalacak  4 sıra haraşo örüp kesiyoruz.Arkası içinse  100 ilmek başlıyoruz yine her iki sırada bir kenarlardan 1er ilmek kesiyoruz.90 sıra ördekten sonra ön tarafın yakası gibi (60 ilmek  ) 4 sıra haraşo örüp kesiyoruz.Kenarlarını diktikten sonra  kolları için tığla istediğiniz şekilde mimik yapabilirsiniz.














































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder