2 Nisan 2014 Çarşamba

PORTAKALLI KEREVİZ YEMEĞI ( BEBEKLER İÇİN)

     Portakallı zeytinyağlı sebze yemeklerinin kökeni yanlış hatırlamıyorsam Kıbrıs'a dayanıyor. Sebze,portakal ve zeytinyağı Akdeniz mutfağına has olduğundan bunları karıştırınca ortaya hoş lezzetler çıkıyor.Ben kerevizi bu şekilde yapmayı bir tanıdığımdan öğrenmiştim.Kerevizin mevsimi geldiğinde sık sık bu şekilde yapıyorum,kızımın bebekliğinde de sıkça yaptığım gibi Çınar'a da yapıyorum..,

-1 orta boy KEREVİZ
-2 orta boy havuç
- 1 portakal
- Yarım soğan
- 2 diş sarımsak
- Yarım limon

Soğan,sarımsak ve havuçu zeytinyağında hafifçe soteledim,kerevizi soyup küçük parçalara dilimledikten sonra yarım limonu üzerin sıktım.Portakalın kabuklarını rendeledim tencereye ekledim  portakalın suyunu sıkıp sotelediğim malzemelerin üzerine yarım bardak suyla birlikte ekledim kaynamaya başlayınca limon suyuyla birlikte kerevizi ekledim yarım çay kaşığı deniz tuzu ekledikten sonra kısık ateşte yirmi dakika pişmeye bıraktım...Afiyet olsun :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder