15 Nisan 2014 Salı

KIYMALI SEBZELİ PILAV

 Değişik pilavlar denemeye devam ediyorum.Bu denememde kıyma ve birkaç sebze kullandım.Daha önce Afgan pilavı paylaşmıştım,o pilavı sevgili dostumuz Şahit'ten öğrendiğimden beri benzer pilavları denemeye devam ediyorum.Değişk bir deneme yapmak isterseniz deneyebilirsiniz.
Malzemeler
-biraz kıyma 200-300 gr.gibi
-Bir kase kadar  arpacık  soğan
-1 orta boy havuç
-2-3 diş sarımsak
-2 tane Şili biber (acı seviyorsanız biraz daha fazla kullanabilirsiniz)
-2 tane kırmızı biber
-1 tane Kaliforniya biberi sarı
-Bir baş parmağı kadar zencefil
-2 tatlı kaşığı zerdeçal
-pul biber,karabiber,tuz
-1 bardak pirinç
-2 bardak bulgur
-1/2 bardak ev eriştesi

Kıyma,soğan,sarımsak,havuç,biber çeşitleri ve zencefili beraber soteledim.Sotelerken baharatları ekledim.Ardından pirinç ve bulguru ekleyip bir,iki dakika kadar bu şekilde soteleyip 3,5 bardak kaynar suyu ekledim,tuzunu da ekledikten sonra erişteleri ekleyip kısık ateşte suyunu çekene kadar pişirdim.Servisten önce dinlenmesi için hiç kapağını açmadan üzeri örtülü bir şekilde dinlenmeye aldım.Afiyet olsun ....


 





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder