25 Mart 2014 Salı

SEMİZ OTLU YOĞURT ÇORBASI

   Yoğurt çorbasını çok severim.Yayla çorbası diye bilinir ama biz  yoğurt çorbası veya ayran aşı deriz. Bu çorbanın soğuk versiyonu da oldukça güzel olur.Ben genellikle ıspanaklı yaparım.Bugün farklılık yapayım dedim ve semiz otuyla denedim.

Malzemeler
-1 avuç kadar ince kıyılmış semiz otu
- 1 adet havuç
- 2 yemek kaşığı pirinç
-2 su bardağı yoğurt
-1 yumurta sarısı
-3 yemek kaşığı pirinç unu
-5 su bardağı su
-Tuz ve yağ
Öncelikle rendelemiş olduğum havucu 2 yemek kaşığı kadar yağda soteledim.Sonra kaynamakta olan
beş bardak suyu ekledim. Peşinden pirinci ekledim 10 dakika kadar kaynadıktan sonra semiz otunu ekledim.10 dakika kaynamaya bıraktım.Geniş bir kâsede yoğurdu,yumurta sarısını ve pirinç ununu iyice karıştırdım. Kaynamakta olan çorbadan 2 kepçe kadar yoğurt karışımına ekleyip karıştırdım. Sonra yavaşça yoğurt karışımını karıştırarak çorbanın içine ekledim.Kaynamaya başlayınca on dakika kadar kısık ateşte bıraktım,Afiyet olsun.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder