20 Ağustos 2014 Çarşamba

CUNDA ADASI VE ŞEYTAN SOFRASI

  Cunda adası Balıkesir'in Ayvalık ilçesine ait bir ada. Ayvalık ilçesine defalarca gittim, Cunda adası en beğendiğim yeri oldu her zaman. Adanın dokusu  eski Rum yaşamını,kültürünü hatırlatan bir doku. Adaya Ayvalık'tan küçük motorlarla (ki benim en çok sevdiğim ve tercih ettiğim yoldur) veya Ayvalıkla ada arasına yapılan doldurma köprü veya yolla gidebilirsiniz. Bu doldurma köprü Türkiye'nin ilk boğaz köprüsü olarak biliniyor. Cunda adası sahilinde sıralı restaurantlarda özellikle papalina balığı yemenizi tavsiye ederim. Bu Restaurantlarda sahilden esen rüzgar eşliğinde yemek yemek ,sohbet etmek oldukça iyi geliyor insana... Bu sene ki gidişimde butik otellerin artmasıyla hem canlılık hem de hoş bir hava kazanmış Cunda adası. Adanın diğer bir ismi Alibey adası. Alibey kurtuluş savaşında mücadele eden birliğin komutanına ithafen verilmiş bir isim. Ayrıca Cunda Adası'nın isim babası Piri Reis'tir. Rumların kullandığı isim Moshonisia ( kokuluada) dır. Adanın en meşhur işletmesi Taş Cafe'dir.  8 adet manastırı bulunuyor ben sadece Meryem Ana Kilisesine gittim.Ilk gittiğimde inanılmaz viran haldeydi daha sonra restore edildi.



Papalina balığı,kılçıklarıyla beraber yenen bir balık...


 Cunda adasından görüntüler.....














ŞEYTAN. SOFRASI

Şeytan sofrası da yine Ayvalık ilçesinde bulunan müthiş bir manzaraya sahip tepesi. Ayvalık'ta bulunan adaları ve Midilli adasını görebilirsiniz bu tepeden. Volkanik lavlardan oluşan bir tepe. Ayvalık'a gelen tüm turistler özellikle gün batımını seyretmek için geliyor. Ben de her gittiğimde gün batımını seyrettim hiç bıkmadan. Hatta bir kez kardeşlerim ve arkadaşlarımla değişik bir şey denemeye karar verip gün doğumunu da izlemiştik. Açıkçası gün batışı daha güzel panoramik bir görüntüye sahip..
Şeytan Sofrası adının hikayesi

Şeytan Sofrası adının hikayesi
Yıllar önceye ait bir resim...




















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder