20 Ağustos 2014 Çarşamba

BEBEKLER İÇİN KEK


  Kızım Defne'nin bebekliğinde damak tadı tatlıya yatkın değildi. Uzun süre çikolatayı ağzına sürmedi. En sevdiği tatlı pekmez tahin çikkosu idi. Sabah kahvaltısında kornişon turşusu diye tutturduğu zamanlar oldu. Oğlum Çınar'sa tatlıyı seviyor. Şekerli vermek istemediğim için bu keki denedim severek yiyor.

Malzemeler
-1 yumurta ( bir yaş sonrası için)
- 1/2 çay bardağı ev yapımı yoğurt ( çay bardağı büyük boy olanlardan)
- 1/2 çay bardağı zeytinyağı
- 1/2 çay bardağı havanda ezilmiş fındık veya ceviz veya kabukları alınmış badem
-1 adet kuru incir
- 2 adet kuru kayısı
- 1 yemek kaşığı kuru üzüm
( kuru meyvelerden dut,yaban mersini,hurma kullanılabilir. Ben dönüşümlü olarak katıyorum)
-1 çay kaşığı tarçın
-1 çay kaşığı karbonat
-4 yemek kaşığı tam tahıllı un
- 1 yemek kaşığı pekmez
Sıcak suda ince doğranmış kuru meyveleri 1-2 saat yumuşayana kadar beklettim.



Yumurtayı beyazlaşana kadar çırptım. Yoğurt ve yağı ekleyip karıştırdım. Sonra beklettiğim meyveleri suyuyla birlikte ekledim. Pekmezi ezilmiş kuruyemişi ekleyip şöyle bir karıştırdıktan sonra un,karbonat ve tarçını da ekledikten sonra karıştırıp yağlanmış cam tepsiye dizip fırına verdim...








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder