6 Ekim 2013 Pazar

Antakya usulü kahvaltı

    Eşim aslen Antakya'lı değil ama orada doğmuş ve büyümüş.Gitmeyi çok arzulamama rağmen henüz gidemedim.Antakya bir çok kültürün harmanlandığı , tarihi ve mutfağıyla ilgimi çeken illerden biri oldu her zaman.Eşim sayesinde Antakya mutfağı ile ilgili yaptığım yemekler var bugün kahvaltı ile ilgili bir kaç seçenek sunmak istedim.Demli güzel bir çay ve hoş sohbet dostlarla yaptığımız kahvaltıdan bir kaç çeşit afiyet olsun.

Zahter tozu ;

Kurutulmuş Zahter ,Leblebi,Karpuz çekirdeği,Mayana (Rezene tohumu),Anason,Menengiç,Kimyon,Sumak,Küzbara (Kişniş),Karabiber,Limon tuzu,Kırmızı pul biber,Susam  karışımından toz haline getiriliyor ve zeytinyağıyla beraber ikram ediliyor ekmeğinizi önce zeytinyağına sonra Zahter tozuna bandırarak yeniyor.



   Zeytin salatası ;
Antakya zeytini ile yaptığımız bir salata aslında bu salata taze Zahter (kekik) ile yapılıyor ben taze nane,maydanoz ve kurutmuş olduğum Zahter le yaptım.Zeytinleri çekirdeklerinden ayırdım,kırmızı soğan (normal kuru soğan da olabilir) domates ve yeşillikleri , nar ekşisi ve zeytinyağını da ekleyince hazır oluyor .




Sürk ;
Çökelek peyniri ,pul biber,biber salçası,kimyan,Zahter (taze ya da kuru ) ,çörek otu ile yapılan peynir küflendirilerek ya da kurutulduktan sonra poşetleyip buzdolabında saklayarak yeniliyor ben  anne tarafımın Kars'lı olmasından dolayı küflü peynire aşina olmama rağmen bu peynirin küfsüz olanını tercih ediyorum.


Antakya peyniri

Antakya'dan gelen peynirleri de kahvaltıya ekledim,bu peynirlerin en önemli özelliği (bence tabii) ağızda gıcır gıcır eden bir peynir olması :)







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder