24 Ekim 2013 Perşembe

ZEYTİN

 Bu bloğu oluşturmaktaki en büyük amacım çocuklarıma  bilgilerimi ,yaptıklarımı ,duygularımı aktarabilmektir.Öyle çok insana ulaşmak gibi bir gayem ve hırsım yok açıkçası.Bu sayfalar gelecekte çocuklarıma ve yiğenlerime ulaşsın yeter bana.
 Evde geçmişe dair geleneksel tatları denemek hoşuma gidiyor.Geçen sene hamilelik dönemimde çok zorlanmama rağmen evde tarhana ve biber salçası yapmıştım.Bu sene fırsat bulamadım.Evde yoğurt ve ekmek mutlaka yapıyorum . Bu sene ayrıca yoğurt yapmak için aldığım (tabiriyle sokak sütü tercih ediyorum) sütün bir kısmı ile lor peynir yapmaya da başladım.İki litre süte kaynadıktan sonra yarım çay bardağı limonla kaynatmaya devam ederek kestirip lor peynir yapıyorum.Çoğunlukla tuzsuz yapmayı tercih ediyorum.Bazen baharat ve zeytinyağıyla bazen de bal ve reçelle servis ediyorum.


  Gelelim zeytine kardeşimin evinin bahçesinde bir zeytin ağacı var bu sene beraber topladık.Bir ağaçtan çıkan zeytini görünce oldukça şaşırdım biz yarısını topladık yeşil olarak diğer yarısını siyah olması için  bıraktık.İki yıl kadar önce Ayvalık'tan ham zeytin alıp evde tatlandırmıştım.Bundan dolayı beni bilirkişi seçtiler .Yeşil zeytin ile siyah zeytinin tatlandırılması farklı oluyor.Yeşil zeytin eğer hemen yenecekse ya çizerek ya da kırarak kavanozlara koyup 1 hafta boyunca her gün suyunu değiştiriyoruz.Acılığı gidince içine su ,Kaya tuzu , limon ve zeytinyağı dökülerek istediğiniz an çıkarabiliyorsunuz.Siyah zeytine su konmuyor sadece Kaya tuzu konup her gün çalkalanıyor.Tatlandıktan sonra dilediğiniz gibi servis edebilirsiniz.İşte zeytin hasadımız ve kavanozdaki yeşil zeytinlerimiz.
 Bu kavanozdakilerin yarısı kadarı da daha kırılacak :)
Emre (kardeşimin eşi) zeytin topluyor....


2 yorum:

  1. Meltem' cim annemde yeşil zeytini senin tarifin gibi hazırlıyor. Hem lezzetli hem sağlıklı oluyor. Dolayısı ile ne yediğini biliyorsun. Emre ve sana kolay gelsin. Çocukları ve seni öpüyorum hamarat arkadaşım :)

    YanıtlaSil