8 Aralık 2014 Pazartesi

ÖRGÜ BERE VE ATKI

    Kış gelince örgü konusunda hızımı alamıyorum. Defne'nin arkadaşı sevgili Zeynep'in doğum günü için O'na ve kardeşine yaptığım örgü bereler. Biri geçen sene yılbaşında yaptığım çiçekli bere ve atkı diğeri de baykuş bere.

Bereyi 60 ilmek başladım lastikten sonra 20 ilmek artırdım. Tepesine gelince 4-5 sırada keserek ilmek sayısını 15 e düşürdüm. 15 ilmeği tığ yardımıyla ipe geçirip büzerek diktim. Atkısını da 20 ilmek haraşo ördüm çiçek koyduğum kısmı uzun gelecek şekilde ortasından on ilmek  diğer kısmını geçirmek için kestim devam ettim. Çiçekli kısmını da aşağıdaki resimlerdeki gibi tığla  örüp yuvarlayıp diktim.









İkinci bereyi de baykuş formunda yaptım. Yuvarlak örme niyetindeydim acelem olduğu için diktörtgen şeklinde şişle ördüm, Göz ve burnunu tığla örüp üzerine diktim.



2 yorum:

  1. Ellerine sağlık Meltem teyzesi .Zeynep de çok severek kullanıyor. Canımm bu sabah Zeynep atkı ve beresi ile okula gitti. Ama onu fotoğrafını çekmek konusunda ikna edemeden asansöre binip kaçtı. Sanırım onun çok fotoğrafını çektim çocuğu bıktırdım. Acilen kendime yeni model bulmam lazım :)

    YanıtlaSil
  2. Çok sevindim canım,özellikle Zeynep severek takıyorsa ne mutlu bana. Sana bizim modelimiz severek pız verir ;)

    YanıtlaSil