2 Eylül 2013 Pazartesi

Afgan pilavı



Sevgili dostumuz Şahit le tanıştığımız sıralarda bize çok lezzetli bir pilav ikram etmişti geçen günlerde tekrar ikram edince tarifini alayım dedim  lezzetli olduğu kadar yapımı da oldukça kolay  
Ben de denedim ve ilk denememde Şahit'e ikram ettim beğendiğini söyledi umarım iltifat etmemiştir.
Şahit Pakistan'lı Peştun .Cive Pakistan :)



Tarifimiz şöyle
2 su bardağı pirinç (onların kullandığı pirinç yasmin pirinci ben normal pirinç kullandım)
2 adet kırmızı biber
3 adet sivri biber (acı olursa daha iyi olur)
1 kuru soğan
2-3 diş sarımsak
2 adet domates
Tuz karabiber pul biber ve sarı kök
(Sarı kök benim ailemin İğdır'dan tanıdığı bir baharat ve bende mutlaka bulunur Tahtakale den alıyorum ama burada ne dendiğini bilmiyorum zerdaçale benziyor  rengi daha açık sarı )



Soğan ve sarımsağı soteledikten sonra biberi ekledim biberler pişince tam bu esnada tüm baharatları ekledim ,baharatları kendi damak tadınıza göre ayarlayabilirsiniz yalnız ben sarı kökü 1 tatlı kaşığı kadar ekledim.Baharatlarında iyice kokusu çıkınca domatesi ekledim.En sonda pirinci ekleyip biraz da öyle kavurdum.Ölçü olarak ben normalde bire 1,25 ölçü kullanıyorum kullandığım sebzelerin de suyu olduğu için bu ölçüyü bire bir yaptım.Afiyet olsun




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder