23 Şubat 2014 Pazar

PATLICAN REÇELİ

  Çocukluğuma ait bir tatdır patlıcan reçeli.Hiç tadına bakmamış insanlar  önyargılı bir şekilde yaklaşabilir , yalnız tadı sadece çocukluğuma ait anıları canlandırdığı için değil  en azından reçel sevenler için denenebilecek bir tatdır.Iğdır'da annem o güzel bahçemizde büyük tencerelerde envai çeşit reçeller yapardı.Patlıcan reçelini nasıl yaptığına defalarca şahit olmuşumdur.Uğraştırıcı çünkü aşama aşama ilerleyen bir işlem.Kireçli suda bekletildiğini o zamanlardan beri biliyorum.Kireç fikri hala garip geldiği için ben evde yaptığım reçelde kireç kullanmadım.Açıksözlülükle söylemek gerekirse benim yaptığım reçel aslının karikatürü gibi oldu ama tadı yakın en azından :)
   Patlıcan reçeli bostan patlıcanından özellikle küçük olanlarından yapılıyor ,yani çekirdeksiz olması gerekiyor.Ben büyük olanından denedim.
Malzemeler
-1 tane orta boy bostan patlıcanı
-1 yemek kaşığı karbonat
-1 su bardağı şeker
-1 tane kabuk tarçın
-2-3 adet karanfil
-1 yemek kaşığı limon

Patlıcanı soyup yıkadıktan sonra resimdeki gibi suya karbonatın ekleyerek 1-2 saat beklettim.














Aynı suyla 20 dakika kadar kaynatıp süzdüm. Sonra patlıcanı,yarım su bardağı suyu, şekeri, tarçın ve karanfili ekleyerek yarım saat kadar kaynattım,son olarak limon suyunu ekleyerek biraz daha kaynatıktan sonra işim bitmiş oldu....Yalnız tarçını biraz daha küçük tercih edebilirsiniz.






   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder